Centrum Edukacji Obywatelskiej z nową identyfikacją wizualną

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprezentowało nowy system komunikacji wizualnej. Wprowadzone zmiany są odzwierciedleniem strategii, którą organizacja przyjęła w 2019 roku oraz mają na celu ułatwienie odbiorcom całościowe rozumienie działań prowadzonych przez fundację. Zmiany dotyczą logotypu i powiązanej z nim identyfikacji. Organizacja wprowadziła do systemu komunikacji także 6 obszarów programowych odzwierciedlających zakres działania CEO.
Każdy z obszarów w nowym systemie ma swój znak oraz kolor przewodni.

Prace nad nową identyfikacją rozpoczęły się w roku 2019. W wyniku serii warsztatów i dyskusji powstały założenia dotyczące systemu oraz cech wizualnych poszczególnych jego elementów.

Istotnym motywem wykorzystanym do utworzenia nowej identyfikacji stała się litera „O” ze słowa „obywatel”. Projekty CEO wspierają w pracy edukacyjnej nauczycieli, nauczycielki i dyrekcje szkół, ale w centrum tych działań zawsze pozostaje uczeń i uczennica, czyli przyszli obywatele.  Okrąg jako punkt wyjścia do stworzenia logotypu symbolizuje także całościowe podejście:

  • do edukacji obywatelskiej (przez przekazywanie wiedzy po kształtowanie postaw),
  • do doświadczenia szkolnego ucznia i uczennicy (lekcje przedmiotowe, działania wychowawcze, aktywność pozalekcyjna),
  • do pracy CEO w szkole (praca z całymi radami pedagogicznymi i dyrekcjami szkół).

Trafnym skojarzeniem z motywem okręgu może być także kształt ziemskiego globu, jako że współczesna edukacja obywatelska według CEO dotyczy nie tylko środowiska lokalnego czy kraju, ale także poziomu globalnego.

Nowe logo CEO wraz z będącą jego pochodną identyfikacją wizualną utrzymane są w kolorach ciemnoniebieskim i turkusowym. Zastosowanie takiej palety ma podkreślać kluczowe atuty organizacji: wiedzę ekspercką i 26-letnie doświadczenie, a jednocześnie aktualność, praktyczny wymiar proponowanych rozwiązań i bezpośredniość w kontakcie ze szkołami z całej Polski.

W ciągu 26 lat naszej działalności pomogliśmy w nauczaniu już ponad 200 000 nauczycieli i nauczycielek. Chcemy pomagać im jeszcze skuteczniej, dlatego stale się zmieniamy – mówi dr Jędrzej Witkowski, Prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej – Nowe logo lepiej odzwierciedla to, co w tej chwili proponujemy naszym odbiorcom i odbiorczyniom: wartościowe merytorycznie, ale też przystępne rozwiązania. Poza zmianą logo wprowadziliśmy także zmiany w komunikacji naszych poszczególnych programów, które ułożyliśmy w sześciu grupach programowych – zauważa.

Grupy programowe, które znalazły się w nowym systemie komunikacji CEO, to: Pomagaj się uczyć, Angażuj obywatelsko, Odpowiadaj na globalne wyzwania, Otwieraj na kulturę, Wyjaśniaj politykę i Ucz otwartości. Ich nazwy są wezwaniem do wspólnego działania w ramach programów skupionych odpowiednio na: metodach nauczania i oceniania, angażowaniu w aktywności obywatelskie, edukacji globalnej i ekologicznej, kulturze, polityce oraz umiejętności budowania relacji opartych na szacunku. Każda grupa oznaczona jest unikalnym znakiem oraz kolorem.

Wprowadzone przez CEO zmiany mają ułatwić odbiorcom całościowe rozumienie zakresu działań organizacji (CEO realizuje kilkadziesiąt programów edukacyjnych z zakresu metod nauczania i oceniania, współpracy wewnątrzszkolnej, przywództwa oraz edukacji obywatelskiej) oraz podkreślać silną pozycję ekspercką. Fundacja dzięki zmianom chce także dotrzeć ze swoim wsparciem do nowych odbiorców i odbiorczyń zainteresowanych zmianami w polskiej edukacji.

Do współpracy zachęca hasłem, które brzmi „Wspólnie tworzymy szkoły możliwości”. Hasło ma podkreślać partnerskie podejście do współpracy ze szkołami, nacisk na relacje, przestrzeń na twórcze działanie oraz odkrywanie nowych możliwości.

Nowa identyfikacja jest już stosowana na stronie, blogu oraz w mediach społecznościowych CEO. Trwają prace nad pełnym jej wdrożeniem, w tym nad jej zastosowaniem we wszystkich programach i projektach prowadzonych przez CEO. Projekt wykonało warszawskie studio projektowe RZECZYOBRAZKOWE.

Zachęcamy do zapoznania się z wideo opisującym wprowadzone zmiany: https://www.facebook.com/fundacjaCEO/videos/258810448762927/

Kliknij, by pobrać informację prasową , logotyp, elementy identyfikacji i oznaczenia obszarów.

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Małek
katarzyna.malek@ceo.org.pl
tel. 663-244-612

 

Dodaj komentarz

avatar


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close