Dlaczego zadawanie pytań jest uczące? Webinarium

Czy zastanawialiście się, ile pytań na każdej lekcji zadaje nauczyciel/-ka? A może macie swoje ulubione pytanie, które otwiera lekcję? Może lubicie pracować z pytaniem kluczowym? Odpowiednio postawione pytanie to klucz do skutecznej pracy z uczniami i uczennicami.  Może pogłębić ich sposób myślenia, zwiększyć refleksyjność lub dać świadomość, czego już się nauczyli.

Kolejne webinarium w ramach “Odpornej szkoły” poświęciliśmy temu, jak podczas edukacji pracować z pytaniami, jak podążać za uczniami i uczennicami oraz zadawać takie pytania, które uruchamiają głębokie myślenie.

Jakie zagadnienia poruszyliśmy podczas webinarium?

Podczas spotkania online rozmawialiśmy o:

  • pytaniach, które warto zadawać uczniom i uczennicom,
  • pytaniach, które mogą stać się prowokacją do myślenia,
  • pytaniach, które pokazują uczniom i uczennicom jak i kiedy się uczą,
  • zadawaniu pytań przez uczniów i uczennice.

Kto skorzysta z treści przekazanych w ramach webinarium?

Webinarium skierowane jest do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą wykorzystywać na lekcjach pytania pogłębiające uczenie się uczniów i uczennic. Również do tych, którzy poszukują sprawdzonych metod pracy z uczniami i uczennicami oraz inspiracji do działania.

Podczas spotkania online swoimi doświadczeniami oraz wskazówkami podzieliły się:

Aleksandra Cupok – nauczycielka zajęć komputerowych w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka w ramach programu „Szkoła ucząca się” (działania “Całościowy Rozwój Szkoły” oraz “Laboratoria” i “Klub Szkół uczących się”).
Marzenna Dąbrowska – nauczycielka matematyki w III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Płocku. Z Centrum Edukacji Obywatelskiej związana od 2007 roku, obecnie jako trenerka “Szkoły uczącej się”.
Maria Osińska – nauczycielka języka angielskiego, historii i WOS-u w Szkole Podstawowej nr 1 w Piastowie.
 
Spotkanie poprowadziła Małgorzata Ostrowska, trenerka w programie „Szkoła ucząca się”, kierowniczka merytoryczna “Laboratorium” i “Klubu Szkół uczących się”. Nauczycielka biologii i wf-u w gimnazjum oraz liceum ogólnokształcącym.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania

Polecane materiały edukacyjne



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close