Gotowe pomysły na zdalnej lekcje historii

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 22.04.2020

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Drodzy i Drogie, przedstawiamy zadania z historii do zrealizowania zdalnie. Proponujemy Wam aktywności z programu Solidarna Szkoła, które opierają się na poznawaniu jednostkowych ludzkich doświadczeń. Dzięki temu historia przestaje być książkowym opisem, a staje się częścią rzeczywistości. Przygotowaliśmy także lekcję historii bazującą na treściach z programu W świat z klasą

Rewolucja przemysłowa. Czy odczuwasz jej skutki?

Lekcja pozwala zrozumieć, jak rewolucja przemysłowa wpływa na współczesność. Uczniowie i uczennice poznają zalety i wady rozwoju przemysłu.
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Bagaż wolności

Podczas przeprowadzania wywiadu uczniowie i uczennice poznają realia życia codziennego lat 80-tych
Czas: 2 godziny
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Fotografie na segmencie

Zadanie polega na zebraniu wspomnień dotyczących lat 70-tych i 80-tych.
Czas: 30 minut
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Zimne nóżki, czyli budyń z ryby

Wyszukiwanie i tworzenie przepisów kulinarnych to doskonały pretekst, by poznać realia życia w latach 80-tych.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Pobierz materiał

Scenariusz "Bagaż wolności"

format: pdf

wielkość: 196,52 KB

Pobierz

Scenariusz "Fotografie na segmencie"

format: pdf

wielkość: 196,52 KB

Pobierz

Scenariusz "Rewolucja przemysłowa"

format: pdf

wielkość: 196,52 KB

Pobierz

Scenariusz "Zimne nóżki, czyli budyń z ryby"

format: pdf

wielkość: 196,52 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

Konflikty to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian.
Zobacz
Artykuł

Moja droga do uczenia bez ocen cyfrowych

Dobra praktyka nauczycielska do pracy bez ocen cyfrowych. Zawiera ankietę samooceny dla uczniów do pobrania.
Zobacz
Publikacja

Słowniczek oceniania kształtującego

Poznaj Słowniczek oceniania kształtującego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podsumowanie, ewaluacja, refleksja w grupie projektowej

Jak podsumować projekt młodzieżowy?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wzmocnienie grupy projektowej

Zestaw ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach mających na celu podsumowanie działań młodzieży w projekcie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ja w grupie – gdzie zmierzać po zakończonym...

Poznaj kilka ćwiczeń, które mogą być pomocne w analizie swojej roli w życiu grupy realizującej projekt młodzieżowy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Projekt z lotu ptaka

Dwa ćwiczenia na podsumowanie szkolnego projektu młodzieżowego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielone ławki

Czy wasza szkoła funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Sprawdźcie to!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielona inwentaryzacja

Gra terenowa jest formą zabawy, w której można potraktować region jako planszę do gry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zaprzyjaźnij się z naturą

Wspólnie znajdźcie i przeanalizujecie inwestycje oraz aktywności gospodarcze, podjęte na terenie znajdującym się na obszarze chronionym.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY