Gotowe pomysły na zdalne lekcje WOS-u

Energetyczny minerałNauczyciele i Nauczycielki, okres pandemii, choć trudny, obfituje w wiele ważnych i ciekawych wydarzeń (społecznych, ekonomicznych i kulturowych), o których warto porozmawiać z młodymi ludźmi na WOS-ie.  Dlatego część z przygotowanych przez nas gotowych zadań i scenariuszy zdalnych lekcji skonstruowaliśmy tak, by odnosiły się do bieżących wydarzeń. To nie tylko pozwoli uczniom i uczennicom lepiej zrozumieć otaczającą rzeczywistość i poczuć się w niej bezpieczniej, lecz także zaciekawi i zmotywuje do zaangażowania się w Wasze zajęcia.  Treści bazują na materiałach merytorycznych z programu Rozmawiajmy o uchodźcach, W świat z klasąMłodzi Głosują.

Pomyśl o przyszłości bez stereotypów [DO POBRANIA]

Uczniowie i uczennice dowiadują się, czym są stereotypy płciowe i w tym kontekście poddają refleksji swoje plany zawodowe na przyszłość.
Czas: 90 minut
Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

W jaki sposób każdy i każda z nas może uczynić świat lepszym miejscem dla wszystkich [DO POBRANIA]

Uczniowie i uczennice poznają Cele Zrównoważonego Rozwoju i wspólnie zastanawiają się, jaki mają osobisty wpływ na ich realizację. 
Czas: 45-60 minut
Poziom edukacyjny: szkoła podstawowa i ponadpodstawowa

Różne punkty widzenia. Jak rozmawiać, aby się wzajemnie słuchać i rozumieć? [DO POBRANIA]

Lekcja pozwala określić, czego potrzebujemy, aby rozmawiać z drugim człowiekiem w bezpiecznej atmosferze. Wspiera uczniów i uczennice w formułowania zasad dobrej rozmowy. 
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej

Pandemia koronawirusa. Jak wygląda sytuacja uchodźców i uchodźczyń oraz migrantów i migrantek w Polsce i na świecie? [DO POBRANIA]

Zadania pozwalają zwrócić uwagę na sytuację uchodźców i uchodźczyń w obozach w Libanie i wewnątrz Syrii oraz migrantów i migrantek z Ukrainy w Polsce w czasach pandemii. Uczniowie i uczennice dowiadują się, z jakimi wyzwaniami związanymi z koronawirusem mierzą się uchodźcy i migranci.
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Za i przeciw organizacji wyborów w wybranym terminie [DO POBRANIA]

Uczniowie i uczennice formułują własną opinię na temat kwestii przeprowadzenia wyborów prezydenckich w Polsce. 
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Skąd osoby w moim otoczeniu biorą informacje o obecnej sytuacji [DO POBRANIA]

Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób o obecnej sytuacji dowiadują się osoby z ich otoczenia. 
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Czy można przeprowadzić demokratyczne wybory online? [DO POBRANIA]

Zadanie, dzięki któremu zachęcisz uczniów i uczennice do zastanowienia się nad tym, czy możliwe jest przeprowadzenie wyborów w czasie trwania pandemii. 
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa. 

Jak media mówią o koronawirusie? [DO POBRANIA]

To ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom bardziej krytycznie podchodzić do przekazów medialnych dotyczących epidemii.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji [DO POBRANIA]

Trudnych sytuacji w dyskusjach wokół nie brakuje. Warto przygotować do nich uczniów i uczennice.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Zalety i wady demokracji w czasie kryzysu  [DO POBRANIA]

Zadanie pozwoli na refleksję na temat tego, jak demokracja sprawdza się w czasie np. pandemii koronawirusa.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Moja wymarzona okolica [DO POBRANIA]

Uczniowie i uczennice analizują swoje najbliższe otoczenie pod kątem zrównoważonego czytelnictwa.
Czas: 3 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Energetyczny minerał [DO POBRANIA]

Uczniowie i uczennice dowiedzą się, czym są perowskity oraz poznają bliżej wyzwanie, jakim jest czysta i dostępna energia.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VI-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

 

Zachęcamy do wykorzystania. Na naszym blogu znajdują się również pomysły na zdalne lekcje:
– przedsiębiorczości,
– historii,
– języka polskiego,
– biologii, chemii i geografii!


Wkrótce pojawią się kolejne pomysły i kolejne przedmioty!

4
Dodaj komentarz

avatar
najnowszy najstarszy oceniany
trackback

[…] blogu znajdują się również pomysły na zdalne lekcje z języka polskiego, z historii oraz z WOS-u. Wkrótce pojawią się kolejne pomysły i kolejne […]

trackback

[…] do wykorzystania. Na naszym blogu znajdują się również pomysły na zdalne lekcje: – WOS-u – historii – języka polskiego – […]

trackback

[…] do wykorzystania. Na naszym blogu znajdują się również pomysły na zdalne lekcje: – WOS-u – przedsiębiorczości – języka polskiego – biologii, chemii i […]

trackback

[…] do wykorzystania. Na naszym blogu znajdują się również pomysły na zdalne lekcje: – WOS-u – historii – przedsiębiorczości – biologii, chemii i […]



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close