Ocenianie i udzielanie informacji zwrotnej to jedno z największych wyzwań, jakie stawia przed nauczycielami i nauczycielkami edukacja zdalna. Zagadnienie jest złożone i jednocześnie niezwykle ważne – nie tylko w kontekście zbliżającego się końca semestru. Z tego względu kolejne webinarium w ramach cyklu „Odporna szkoła” poświęciliśmy właśnie ocenianiu w edukacji zdalnej. Wirtualne spotkanie odbyło się 25 listopada. Udostępniamy zarówno jego zapis, jak i dodatkowe materiały szkoleniowe.
Dla kogo webinarium będzie przydatne?
Z materiałów skorzystają wszyscy nauczyciele i nauczycielki, którzy chcą dowiedzieć się, jak przejść od informacji zwrotnej udzielanej na bieżąco do wystawienia koniecznego stopnia na koniec semestru. Do zapoznania się z pomocami zachęcamy również tych, którzy zastanawiają się, do czego potrzebne jest ocenianie i jak je stosować z korzyścią dla uczniów i uczennic.
Czego się dowiecie?
Z webinarium i materiałów dodatkowych dowiecie się:
– dlaczego uczeń lub uczennica potrzebuje informacji zwrotnej,
– jak przejść od informacji zwrotnej do wystawienia koniecznego stopnia?
Swoimi doświadczeniami, pomysłami i praktycznymi wskazówkami, dotyczącymi informacji zwrotnej oraz oceniania w edukacji zdalnej, podzieliły się praktyczki pracujące w szkołach różnego typu i reprezentujące różne przedmioty.
Zapraszamy do obejrzenia zapisu webinarium
Materiały do pobrania
Dokument „Ocenianie w nauczaniu zdalnym”
O prelegentkach
Danuta Sterna – matematyczka, ekspertka oceniania kształtującego w programie Szkoła ucząca się, autorka publikacji dla nauczycieli i materiałów metodycznych, autorka książek o ocenianiu kształtującym
Beata Fiszer – nauczycielka języka polskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Gdyni, Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Jolanta Gęca – nauczycielka wychowania fizycznego w SP nr 40 im. Lubelskiego Lipca 1980 w Lublinie
Urszula Lach – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w ZSP w Międzyrzeczu
Joanna Sułek – nauczycielka matematyki w SP nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
Ewa Szpot – nauczycielka informatyki i przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim
Żaneta Wójcik – nauczycielka plastyki w SP 36 w Tychach
Karina Wójcik – nauczycielka języka niemieckiego w ZSP w Szewnie
Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.
Materiał jest dostępny na licencji Creative Commons „Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe” (CC BY-NC 4.0). Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Centrum Edukacji Obywatelskiej. Utwór powstał w ramach cyklu „Odporna szkoła”, realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszych informacji, w tym informacji o stosownej licencji, posiadaczach praw oraz o cyklu „Odporna szkoła”. Treść licencji jest dostępna na stronie.