praca z błędem w szkole

Jak pracować z błędem w edukacji zdalnej? Webinarium

Błędy stanowią nieodłączny element naszego życia oraz nieodłączny element procesu uczenia się. Są bowiem efektem chęci poznawania świata oraz rozwijania wiedzy i umiejętności.  Kolejne webinarium w ramach “Odpornej szkoły” poświęciliśmy temu, jak pracować z błędem podczas edukacji zdalnej . Zachęcamy do obejrzenia nagrania i zapoznania się z materiałami dla nauczycieli i nauczycielek na ten temat. 

Często mówimy o nauce na błędach, ale czy na pewno rozumiemy błąd jako pierwszy krok na drodze do rozwoju? Czy może jednak patrzymy na niego, jak na porażkę? Podczas tego spotkania online zadaliśmy sobie pytanie o czym warto pamiętać, by uczennice i uczniowie stopniowo pokonywali napotkane trudności i jak wykorzystać potencjał błędu, by stał się twórczy, a nie destrukcyjny.

Jakie zagadnienia poruszyliśmy podczas webinarium?

Wspólnie zastanawialiśmy się:

  • czym jest kultura błędu oraz pedagogika błędu
  • jakie są najczęstsze przyczyny uczniowskich błędów
  • jakie strategiach pracy z błędem są najskuteczniejsze
  • jak zmieniać spojrzenie na błąd z perspektywy całej społeczności szkolnej

Kto skorzysta z treści przekazanych w ramach webinarium?

Wydarzenie skierowane było do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą poznać strategie pracy z błędem oraz w oparciu o pedagogikę błędu wykorzystać jego potencjał w uczeniu się uczniów i uczennic.

Podczas spotkania online swoimi doświadczeniami oraz wskazówkami dotyczącymi prowadzenia rozmów z młodzieżą podzieliły się:

Katarzyna Włodkowska – nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile, doradczyni metodyczny, certyfikowana trenerka oświaty, koordynatorka projektów edukacyjno-humanitarnych, członkini grupy Superbelfrzy RP. Wyróżniona w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku”. Nominowana do nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Agnieszka Wenda – nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 w Warszawie, trenerka i doradczyni w projekcie “Szkoła dla innowatora”. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2009, najpierw jako uczestnik kursów, później jako mentorka i trenerka. Współautorka poradnika dla nauczycieli “OK zeszyt”.

Spotkanie poprowadziła Magdalena Bogusławska, główna ekspertka merytoryczna w projekcie “Szkoła dla innowatora”, nauczycielka języków francuskiego i polskiego jako obcego, menedżerka oświaty, doradca zawodowy, trenerka. Obszarami jej szczególnych zainteresowań są problematyka uczniowskiej aktywności, rola błędu w procesie uczenia się-nauczania, nowoczesne technologie, zagadnienia przywództwa oraz wdrażanie zmiany.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania

Polecane materiały edukacyjne

Jak pracować z błędem w edukacji zdalnej? – materiały po webinarium

Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close