W czasie edukacji zdalnej niejednokrotnie dostawaliśmy od Was informację, że kompetencje związane z ocenianiem kształtującym bardzo pomogły Wam w prowadzeniu zajęć na odległość. Dzięki nim łatwiej było Wam odnaleźć się w bardziej partnerskiej relacji z uczniami i uczennicami, a także poradzić sobie z koniecznością oceniania pracy wykonywanej przez uczniów i uczennice samodzielnie w domu. Niezależnie od tego, jak będzie wyglądała edukacja od września, chcemy umożliwić wszystkim zainteresowanym szkołom pogłębianie wiedzy o ocenianiu kształtującym, na którym od ponad 20 lat budujemy nasze podejście do edukacji. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie szkoleń online Szkoły Uczącej Się dla rad pedagogicznych z zakresu oceniania kształtującego.
Szkolenia online Centrum Edukacji Obywatelskiej są odpowiednie dla nauczycieli wszystkich przedmiotów. Proponujemy przeprowadzić dla całej rady pedagogicznej. Zobaczcie, jakie tematy uznaliśmy za najbardziej przydatne w obecnej sytuacji:
CELE I KRYTERIA JAKO POMOC UCZNIOM W UCZENIU SIĘ
Określanie celów i kryteriów sukcesu podczas lekcji szczególnie cenne okazało się w nauczaniu zdalnym, w którym trudniej było utrzymać uwagę młodych ludzi podczas zajęć. Podczas dwugodzinnego szkolenia online będziecie mogli uporządkować i usystematyzować swoją wiedzę na ten temat.
PISEMNA INFORMACJA ZWROTNA
Wiemy, jak wielką trudność sprawiło Wam ocenianie stopniami w czasie edukacji zdalnej. Alternatywą pozostaje udzielanie pisemnej informacji zwrotnej, które przy wykorzystaniu odpowiednich metoda nie musi być aż tak czasochłonne. Podczas tego szkolenia uczestnicy i uczestniczki zostaną zapoznani z zasadami pełnej informacji zwrotnej, pięcioma sposobami formułowania informacji zwrotnej i sami sformułują informację zwrotną do pracy ucznia.
Więcej tu: https://sus.ceo.org.pl/warsztaty-sus/pisemna-informacja-zwrotna-szkolenie-online-nowosc
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE – SOK
Czy da się pogodzić ocenianie kształtujące i udzielanie informacji zwrotnej ze sprawnym wystawianiem oceny końcowej? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie podczas naszego szkolenia Ocenianie kształtujące – SOK. To spotkanie online przygotowuje do stworzenia kompromisu pomiędzy ocenianiem kształtującym w trakcie procesu uczenia się uczniów i ocenianiem sumującym na koniec roku szkolnego.
https://sus.ceo.org.pl/warsztaty-sus/ocenianie-ksztaltujace-sok-szkolenie-online-nowosc
ZADANIE EDUKACYJNE
Zadaniem edukacyjnym warto posługiwać się nie tylko w czasie edukacji zdalnej, ale i podczas tradycyjnej lekcji. Tego typu ćwiczenia bardzo dobrze przygotowują młodych ludzi do funkcjonowania w rzeczywistości pozaszkolnej. Podczas szkolenia online uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak przygotowywać zadanie edukacyjne, które umożliwia pogłębione i samodzielne uczenie się uczniów i uczennic, pozwala na pracę w parach lub grupach, poszerza zakres kształcenia kompetencji i stwarza przestrzeń do wykazania własnej inwencji.
https://sus.ceo.org.pl/warsztaty-sus/zadanie-edukacyjne-szkolenie-online-nowosc
JAK ZADAWAĆ PRACE DOMOWE?
Podczas tego szkolenia uczestnicy i uczestniczki, pracując w małych grupach określą warunki wartościowej pracy domowej i zastanowią się nad wyborem takich prac domowych, które służą efektywnemu uczeniu się uczniów i uczennic. Zastanowią się także nad sposobami oceniania prac domowych.
https://sus.ceo.org.pl/warsztaty-sus/jak-zadawac-prace-domowe-szkolenie-online-nowosc
JAK REINTEGROWAĆ KLASĘ PO OKRESIE IZOLACJI I WAKACJACH?
Czy ktoś z Was już dziś zadaje sobie pytanie, jak zintegrować klasę po okresie izolacji oraz po wakacjach? By sprawnie poradzić sobie z tym wyzwaniem, warto skorzystać z naszego szkolenia, dla wychowawców i wychowawczyń klas. To spotkanie online zapewnia wsparcia w procesie odbudowywania relacji między uczniami w klasie i odtwarzania poczucia wspólnoty klasowej.
Co warto wiedzieć o naszych szkoleniach dla rad pedagogicznych?
- Szkolenia prowadzone są na platformie ZOOM. Platforma ta daje możliwość pracy warsztatowej, pracy w grupach, wymiany doświadczeń, przeprowadzania glosowań i ankiet. Dzięki temu szkolenia mają wartkie tempo i mogą wykorzystać wiedzę uczestników/ek i wymianę doświadczeń.
- Szkolenia trwają nie dłużej niż 2 godziny, gdyż po doświadczeniu nauczania zdalnego wiemy, że dłuższa praca z komputerem jest bardzo wyczerpująca.
- Prowadzą je dwie osoby, jedna dba o część merytoryczną(jest to zawsze nauczyciel praktyk!), a druga o techniczną. To pozwala skupić się prowadzącym na zadaniu i zimniejsza ryzyko problemów technicznych.
- Do szkoleń przygotujemy materiał wstępny, aby uczestnicy mogli lepiej przygotować się do szkolenia. Podczas szkolenia uczestnicy pracują w „chmurze”. Zapisy, które powstaną w niej podczas szkolenia, mogą wykorzystać w swojej późniejszej pracy.
- Dwie godziny to nie jest długo, dlatego podczas szkolenia nie można omówić wszystkich aspektów tematu. Dlatego po szkoleniu uczestnicy otrzymują materiały, które mogą wykorzystać w swojej pracy w szkole.
- Staramy się, aby uczestnicy pracowali w grupach zbliżonych przedmiotowo, ale omówienia są dokonywane w całej grupie, co daje uczestnikom szersze spojrzenie na temat.
Z dotychczasowych doświadczeń widzimy, że ta forma szkoleń jest dla wielu nauczycieli/ek wygodna, nie wymaga przeznaczenia na takie szkolenie zbyt dużej ilości czasu i podchodzi do tematu w sposób bardzo skondensowany. Jednak nie myślimy, że szkolenia online zastąpią formę warsztatów prowadzonych przez trenera na żywo. Naszą szeroką ofertę warsztatów offline dla Rad Pedagogicznych nadal będziemy rozwijać i mamy nadzieję, że sytuacja pozwoli również na ich wykorzystanie.