Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Dla nauczyciela
Artykuł

Jak przygotować się do powrotu do edukacji stacjonarnej? (cz. II)

Zespół CEO

Z tego wpisu dowiecie się, jak w zmiennych okolicznościach projektować środowisko uczenia się, jaką komunikację prowadzić z rodzicami, by odpowiedzieć na ich obawy, wspierając w ten sposób uczniów i uczennice, oraz jak zabezpieczyć ryzyko transmisji wirusa poprzez wprowadzenie odpowiednich procedur.

Przed nami powrót do „trochę innej szkoły. Pierwsze dni nauki hybrydowej mają za sobą nauczyciele i nauczycielki, ich uczniowie i uczennice oraz dyrekcja edukacji wczesnoszkolnej i klas 1-3. Do końca maja prawdopodobnie w świat edukacji stacjonarnej ponownie wkroczą uczniowie i uczennice wszystkich klas szkół podstawowych i średnich. By wesprzeć grono pedagogiczne w tym wymagającym czasie przygotowaliśmy pomysły, które sprawdziły w innych szkołach. Znajdziecie je w tabelach poniżej.

Z tego wpisu dowiecie się, jak w zmiennych okolicznościach projektować środowisko uczenia się, jaką komunikację prowadzić z rodzicami, by odpowiedzieć na ich obawy, wspierając w ten sposób uczniów i uczennice, oraz jak zabezpieczyć ryzyko transmisji wirusa poprzez wprowadzenie odpowiednich procedur. Korzystajcie z inspiracji dowolnie, rozmawiajcie o nich i decydujcie, co najlepiej sprawdzi się u Was. W tym procesie warto też zapytać o zdanie samych uczniów i uczennice!

Zachęcamy do zapoznania się również z pierwszą częścią artykułu Jak przygotować się do powrotu do edukacji stacjonarnej? Część pierwsza.

3. Projektowanie środowiska uczenia się 

Warto dostosować metody nauczania i oceniania do zmienionych okoliczności oraz stopniowo wprowadzać uczniów i uczennice do ponownego poznawania treści przedmiotowych.

W ramach przygotowań
W pierwszych dniach lub tygodniach
Uczeń siedzi na krześle tyłem do tablicy. Na tablicy jest napis "Back to School".

4. Współpraca i komunikacja z rodzicami 

Zadbajcie o to, by rodzice potrafili wesprzeć swoje dzieci w powrocie do stacjonarnej szkoły, poprzez odpowiedzenie na ich obawy i nadzieje.

W ramach przygotowań
W pierwszych dniach lub tygodniach 

5. Zapewnienie bezpieczeństwa

Wprowadźcie procedury, które zredukują ryzyko transmisji wirusa i maksymalnie zabezpieczają wszystkich pracowników szkoły oraz uczennice i uczniów.

W ramach przygotowań 
W pierwszych dniach lub tygodniach 

Autorki i autorzy: Katarzyna Grubek, Iwona Kluge, Tomek Kołodziejczyk, Elzbieta Krawczyk, Danuta Sterna, Małgorzata Stodulna, Michał Szczepanik, Michał Tragarz, Jędrzej Witkowski, Sylwia Żmijewska-Kwiręg.

Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Sala szkolna. Nauczycielka pokazuje uczennicom, jak rozwiązać zadanie.

Jak mądrze współpracować z organizacją społeczną?

Sylwia Żmijewska-Kwiręg
Czytaj więcej

Zmiany w podstawie. Temat nie tylko dla nauczycieli

Czytaj więcej
Nauczycielka, która słucha wykładu. Wokół niej inne osoby uczestniczące w tym wydarzeniu.

O myślach i uprzedzeniach, które wpływają na moje relacje w szkole

Czytaj więcej

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych rozumianych jako otrzymywanie newslettera oraz informacji o produktach i usługach edukacyjnych oferowanych przez CEO, poprzez przesyłanie informacji za pomocą poczty elektronicznej, na podany adres e-mail [zg. z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz. 1422 ze zm.)]. Nasza polityka prywatności