Jak rozwijać edukacyjną pewność uczniów i uczennic? Webinarium

Budowanie edukacyjnej pewności uczniów i uczennic to ważny obszar pracy nauczycieli i nauczycielek. By młodzi ludzie mogli ją zdobywać, potrzebują rozwijania różnych kompetencji: od umiejętności rozwiązywania zadań przez konstruowanie informacji zwrotnej aż po refleksję nad własnym procesem uczenia się. Takie kompetencje sprawiają, że uczniowie i uczennice potrafią określić, czego już się nauczyli, a czego chcieliby się nauczyć.

Kolejne webinarium w ramach “Odpornej szkoły” poświęciliśmy temu, jak podczas edukacji zdalnej budować edukacyjną pewność uczniów i uczennic, stosując ocenę koleżeńską i samoocenę.  Zachęcamy do obejrzenia nagrania i zapoznania się z materiałami dla nauczycieli i nauczycielek na ten temat. 

Jakie zagadnienia poruszyliśmy podczas webinarium?

Wspólnie zastanawialiśmy się:

  • czym jest ocena koleżeńska i samoocena,
  • od czego zacząć przy wprowadzeniu tych praktyk,
  • jak pomóc uczniom i uczennicom w odbiorze samooceny i oceny koleżeńskiej,
  • jaki jest uczący aspekt samooceny i oceny koleżeńskiej.

Kto skorzysta z treści przekazanych w ramach webinarium?

Webinarium skierowane jest do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą zacząć stosować samoocenę i ocenę koleżeńską. Również dla tych, którzy poszukują sprawdzonych metod pracy z uczniami i uczennicami oraz inspiracji do działania.

Podczas spotkania online swoimi doświadczeniami oraz wskazówkami dotyczącymi stosowania oceny koleżeńskiej i samooceny podzieliły się:

dr Magdalena Śniegulska – psycholożka, psychoterapeutka, dydaktyczka współpracująca ze Szkołą Edukacji, adiunkt Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się psychologią rozwojową dzieci i młodzieży, zaburzeniami zachowania oraz interwencją kryzysową.

oraz nauczycielki-praktyczki:

Barbara Jaworowicz – nauczycielka fizyki w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Skulsku

Justyna Wiśniewska – wicedyrektorka, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 30 w Lublinie

Marlena Kałużniak – nauczycielka języka niemieckiego w Szkole Podstawowej nr 3 Zakopanem

Spotkanie poprowadziła Ewelina Gorczyca – koordynatorka i ekspertka w programie “Szkoła Ucząca się”, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, pracowniczka dydaktyczna Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania

Polecane materiały edukacyjne

Jak rozwijać edukacyjną pewność uczniów i uczennic? – materiały po webinarium

Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close