grafika do wpisu

Jak rozwijać potencjał poszczególnych uczniów i uczennic w klasie? Webinarium

Za nami kolejne webinarium w ramach programu „Wychowanie to podstawa”. Tym razem rozmawialiśmy o tym, jak wychowawcy i wychowawczynie klas IV-VIII mogą wspierać ucznia/uczennicę jako jednostkę.

Poddaliśmy refleksji to, czy takie wspieranie wpływa na całą klasę. Zaprezentowaliśmy Wam również przykładowe materiały z kolejnego rozdziału naszej publikacji dla wychowawców i wychowawczyń.

Kto skorzysta z treści przekazanych podczas webinarium?

Zapis spotkania będzie szczególnie inspirujący dla wychowawców i wychowawczyń klas IV-VIII, ale do zapoznania się z materiałami zachęcamy też wszystkie inne osoby zainteresowane wychowawczą funkcją szkoły.

O czym rozmawialiśmy?

W gronie ekspertów i ekspertek zaangażowanych w sprawy szkolne zastanawialiśmy się m. in. nad tym:

  • czy wychowawca lub wychowawczyni ma pracować z uczniem/uczennicą jako jednostką czy raczej z całą klasą?
  • w jaki sposób wskazywać, że różnorodność naszych uczniów i uczennic jest zasobem?
  • jak mądrze i bezpiecznie rozmawiać o emocjach i potrzebach dzieci i młodzieży?
  • czy wychowawca/wychowawczyni musi być chodzącym ideałem, aby modelować postawy uczniów i uczennic?

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania

 

Materiały edukacyjne do pobrania

Jak rozwijać potencjał uczniów i uczennic – 30.11.2020

O duecie prelegenckim

Małgorzata Śniegulska – absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracuje w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, na Uniwersytecie SWPS w Katedrze Psychologii Klinicznej i Zdrowia. Prowadzi zajęcia warsztatowe, seminaryjne i wykłady z zakresu psychologii rozwoju, psychologicznych podstaw edukacji, wspierania rozwoju, umiejętności rodzicielskich. Członek PTP, PTTPB. Członek-założyciel Stowarzyszenia Wspólne Podwórko. Autorka tekstów popularyzujących wiedzę psychologiczną z obszaru wychowania dzieci i problemów rozwojowych. Prowadzi terapię indywidualną i grupy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży w podejściu poznawczo-behawioralnym.

Jakub Niewiński – nauczyciel języka polskiego (również jako obcego/drugiego) oraz etyki w Szkole Podstawowej nr 1 im. Karola Marcinkowskiego w Murowanej Goślinie, doradca metodyczny w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, edukator z zakresu wielokulturowości oraz Holokaustu. Przez sześć lat prowadził autorską klasę interdyscyplinarną „Hipolit”, w ramach której realizował m.in. program mediacji rówieśniczych. Współpracuje z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Forum Dialogu oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej. Laureat nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” (2015).

Moderatorka

Emilia Kędziorek – koordynatorka programu wsparcia „Wychowanie to podstawa” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, nauczycielka licealna z 26-letnim stażem (język łaciński, język polski, wiedza o kulturze), certyfikowana trenerka mindfulness, zainteresowana zastosowaniem metod uważności w pracy z uczniami i nauczycielami.


O projekcie „Wychowanie to podstawa”

Celem projektu “Wychowanie to podstawa” jest przygotowanie i upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzywności działań edukacyjnych.
Program jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach obszaru programowego „Ucz otwartości”, który wspiera budowanie w klasie dobrych relacji oraz pomaga nauczycielom i nauczycielkom podejmować z uczniami i uczennicami trudne tematy.

 

Dodaj komentarz

avatar


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close