Za nami kolejne webinarium w ramach programu „Wychowanie to podstawa”. Tym razem rozmawialiśmy o tym, jak wychowawcy i wychowawczynie klas IV-VIII mogą wspierać ucznia/uczennicę jako jednostkę.
Poddaliśmy refleksji to, czy takie wspieranie wpływa na całą klasę. Zaprezentowaliśmy Wam również przykładowe materiały z kolejnego rozdziału naszej publikacji dla wychowawców i wychowawczyń.
Kto skorzysta z treści przekazanych podczas webinarium?
Zapis spotkania będzie szczególnie inspirujący dla wychowawców i wychowawczyń klas IV-VIII, ale do zapoznania się z materiałami zachęcamy też wszystkie inne osoby zainteresowane wychowawczą funkcją szkoły.
O czym rozmawialiśmy?
W gronie ekspertów i ekspertek zaangażowanych w sprawy szkolne zastanawialiśmy się m. in. nad tym:
- czy wychowawca lub wychowawczyni ma pracować z uczniem/uczennicą jako jednostką czy raczej z całą klasą?
- w jaki sposób wskazywać, że różnorodność naszych uczniów i uczennic jest zasobem?
- jak mądrze i bezpiecznie rozmawiać o emocjach i potrzebach dzieci i młodzieży?
- czy wychowawca/wychowawczyni musi być chodzącym ideałem, aby modelować postawy uczniów i uczennic?
Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania
Materiały edukacyjne do pobrania
Jak rozwijać potencjał uczniów i uczennic – 30.11.2020
O duecie prelegenckim
Małgorzata Śniegulska – absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracuje w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, na Uniwersytecie SWPS w Katedrze Psychologii Klinicznej i Zdrowia. Prowadzi zajęcia warsztatowe, seminaryjne i wykłady z zakresu psychologii rozwoju, psychologicznych podstaw edukacji, wspierania rozwoju, umiejętności rodzicielskich. Członek PTP, PTTPB. Członek-założyciel Stowarzyszenia Wspólne Podwórko. Autorka tekstów popularyzujących wiedzę psychologiczną z obszaru wychowania dzieci i problemów rozwojowych. Prowadzi terapię indywidualną i grupy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży w podejściu poznawczo-behawioralnym.
Jakub Niewiński – nauczyciel języka polskiego (również jako obcego/drugiego) oraz etyki w Szkole Podstawowej nr 1 im. Karola Marcinkowskiego w Murowanej Goślinie, doradca metodyczny w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, edukator z zakresu wielokulturowości oraz Holokaustu. Przez sześć lat prowadził autorską klasę interdyscyplinarną „Hipolit”, w ramach której realizował m.in. program mediacji rówieśniczych. Współpracuje z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Forum Dialogu oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej. Laureat nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” (2015).
Moderatorka
Emilia Kędziorek – koordynatorka programu wsparcia „Wychowanie to podstawa” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, nauczycielka licealna z 26-letnim stażem (język łaciński, język polski, wiedza o kulturze), certyfikowana trenerka mindfulness, zainteresowana zastosowaniem metod uważności w pracy z uczniami i nauczycielami.
O projekcie „Wychowanie to podstawa”
Program jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach obszaru programowego „Ucz otwartości”, który wspiera budowanie w klasie dobrych relacji oraz pomaga nauczycielom i nauczycielkom podejmować z uczniami i uczennicami trudne tematy.
Dodaj komentarz