Jak uczyć życzliwości w czasie nauki zdalnej (i nie tylko)?

W czasie nauki zdalnej uwaga nauczycielek i nauczycieli skupia się głównie na przekazywaniu uczniom treści programowych w możliwie angażujący i atrakcyjny sposób. Poznanie i opanowanie przydatnych narzędzi oraz przygotowanie lekcji dostosowanych do wirtualnej rzeczywistości pochłania większość czasu i energii. Znalezienie przestrzeni na zadbanie o emocjonalne potrzeby uczennic i uczniów, postawionych przed ogromnym wyzwaniem edukowania się przez internet, jest trudne, jednak nie niemożliwe. W ramach kampanii Cartoon Network “Bądź kumplem, nie dokuczaj” Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowało szereg różnorodnych materiałów w tym pomocnych. Pielęgnowanie szkolnych relacji będzie dzięki nim łatwiejsze, a stworzona przy ich pomocy atmosfera wzajemnego wsparcia, zrozumienia, serdeczności i akceptacji będzie służyć współpracy.

21 listopada będziemy obchodzić Światowy Dzień Życzliwości. To doskonała okazja, by podjąć ten temat ze swoimi uczennicami i uczniami: uświadomić im, że życzliwość to coś więcej niż bycie miłym oraz pokazać, jak mogą zmienić się ich relacje, jeśli będą budowane w oparciu tę wartość

Stacja Cartoon Network poświęca życzliwości cykliczną kampanię społeczną, adresowaną do nauczycieli, nauczycielek, rodziców, uczniów i uczennic. 

Na potrzeby tegorocznej edycji programu “Bądź życzliwy, nie dokuczaj” przeprowadzono badania wśród uczniów i uczennic. Wyniki pokazują, że dzieci i młodzież posiadają naturalną potrzebę przyjaznej współpracy oraz budowania relacji opartych na życzliwości. Czas izolacji społecznej skutecznie uświadamia im wartość posiadania w swoim otoczeniu dobrych kumpli. 

W tym roku ambasadorem kampanii jest wybitny i utytułowany sportowiec – skoczek narciarski Kamil Stoch. Jego osiągnięcia oraz postawa na skoczni mogą imponować nawet tym, którzy nie interesują się dyscypliną, jaką uprawia. Sympatyczny i popularny sportowiec nazywany “Rakietą z Zębu” skutecznie zachęca do bycia życzliwym kumplem i życzliwą kumpelką.

Honorowy patronat nad kampanią Cartoon Network objął Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. W gronie partnerów, obok Centrum Edukacji Obywatelskiej, znajdują się: Librus, Fundacja Orange, Lifetube, Pracownia psychologiczna NINTU i klub sportowy Eve-nement. Patronami medialnymi są: Magazyn Kumpel, Victor Junior, WP, Mama:du, Dad:hero i Edunews.

Na stronie internetowej inicjatywy Cartoon Network dostępne są wskazówki, co zrobić w sytuacji, gdy ktoś ci dokucza, porady dla dzieci oraz rodziców, a także numery telefonów zaufania dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.

Centrum Edukacji Obywatelskiej, jako partner Cartoon Network merytorycznie wspiera kampanię. W ramach współpracy przygotowaliśmy szereg materiałów przystosowanych do zdalnego wariantu nauczania, które można wykorzystać w czasie zajęć z dziećmi i młodzieżą. Pomoce dydaktyczne adresowane są dla uczniów i uczennic z trzech poziomów edukacji podstawowej: klas I-III, IV-VI i VII-VIII. Różnorodne materiały obejmują: przewodnik dydaktyczny dla nauczycieli, scenariusze lekcji oraz minizadania i miniprojekty. Wszystko to, a także szczegółowe informacje, filmy, sylwetki dotychczasowych ambasadorów i quizy znajdziecie na stronie internetowej kampanii.

Przejdź na stronę internetową kampanii i pobierz bezpłatne materiały

 

Klasy, które dołączą do programu i przygotują projekt z wykorzystaniem kampanijnych pomocy, mogą otrzymać certyfikat “Klubu Kumpli”. 

Taki certyfikat nie tylko pokaże Wasze zaangażowanie w mniej oczywisty aspekt edukacji i budowanie dobrej atmosfery w klasie, ale również będzie motywował Waszych uczniów i uczennice do postępowania zgodnie z Kodeksem Kumpla

Bądźmy życzliwi, bądźmy kumplami – dla siebie i dla innych.

 

opracowała Ewelina Wasilewska

Dodaj komentarz

avatar


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close