Co czytać w 2020?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 22.02.2023

Grupa docelowa: Bibliotekarze, Nauczyciele przedmiotowi, Nauczyciele świetlicy, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Drogie i Drodzy! Literatura ma cudowną właściwość przenoszenia nas w krainę wyobraźni. Kształtuje wrażliwość, uczy, rozwija, relaksuje. Dlatego zapraszamy do odsłuchania webinarium „Co czytać w 2020 cz. II”.

Podczas tego spotkania online staraliśmy się odpowiedzieć na pytania:
– Jak prowadzić edukację czytelniczą zdalnie?
– W jaki sposób organizować szkolny wolontariat w czasie kwarantanny?
DLA KOGO?

– nauczycieli i nauczycielek, opiekunów i opiekunek świetlic szkolnych, bibliotekarek i bibliotekarzy

O PROWADZĄCEJ
Aneta Derda – koordynatorka programów PoczytajMy i Solidarna Szkoła w Centrum Edukacji Obywatelskiej, nauczycielka wiedzy o społeczeństwie, edukatorka antydyskryminacyjna.
Podczas webinarium położyliśmy nacisk na:
– połączenie programów PoczytajMy i PoczytajMy o Domach z nauczaniem zdalnym,
– przedstawienie źródeł książek i audiobooków dostępnych przez Internet,
– przedstawienie książek, na które warto zwrócić uwagę w obecnej sytuacji.
Po wysłuchaniu webinarium będziecie mogły/mogli:
– wznowić działania szkolnego wolontariatu,
– zaproponować uczniom i uczennicom ciekawe tytuły,
– przeprowadzić działania w ramach programów PoczytajMy i PoczytajMy o Domach.

Materiały dodatkowe

prezentacja z webinarium

Co czytać w 2020 roku?

Pobierz
Zestawienie materiałów

Co czytać w 2020 r?

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

Konflikty to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian.
Zobacz
Artykuł

Moja droga do uczenia bez ocen cyfrowych

Dobra praktyka nauczycielska do pracy bez ocen cyfrowych. Zawiera ankietę samooceny dla uczniów do pobrania.
Zobacz
Publikacja

Słowniczek oceniania kształtującego

Poznaj Słowniczek oceniania kształtującego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podsumowanie, ewaluacja, refleksja w grupie projektowej

Jak podsumować projekt młodzieżowy?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wzmocnienie grupy projektowej

Zestaw ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach mających na celu podsumowanie działań młodzieży w projekcie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ja w grupie – gdzie zmierzać po zakończonym...

Poznaj kilka ćwiczeń, które mogą być pomocne w analizie swojej roli w życiu grupy realizującej projekt młodzieżowy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Projekt z lotu ptaka

Dwa ćwiczenia na podsumowanie szkolnego projektu młodzieżowego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielone ławki

Czy wasza szkoła funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Sprawdźcie to!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielona inwentaryzacja

Gra terenowa jest formą zabawy, w której można potraktować region jako planszę do gry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zaprzyjaźnij się z naturą

Wspólnie znajdźcie i przeanalizujecie inwestycje oraz aktywności gospodarcze, podjęte na terenie znajdującym się na obszarze chronionym.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY