Nagranie z webinarium „Dobrostan nauczycieli/ek wczesnoszkolnych w edukacji zdalnej”

Drogie i Drodzy, w okresie natężenia pracy przed zakończeniem roku szkolnego bardzo zachęcamy Was do zadbania o siebie. Serdecznie zapraszamy do wysłuchania spotkania, podczas którego będziemy rozmawiać i uczyć się, jak dbać o swój dobrostan, gdy jest się nauczycielem/ką w sytuacji edukacji zdalnej. Webinarium jest ukierunkowane na nauczycieli/ki edukacji wczesnoszkolnej, ale że skorzystać mogą na nim również nauczyciele/ki o innej specjalizacji. 

Podczas webinaru próbujemy zidentyfikować problemy, które pojawiły się w związku z nową sytuacją edukacji zdalnej oraz określamy sposoby i możliwości radzenia sobie z nimi. Prowadzące – nauczycielki z wieloletnim stażem, podają praktyczne przykłady szukania rozwiązań, a współprowadzący psycholog podpowiada, jak radzić sobie z własnymi emocjami. 

Podczas webinarium rozmawialiśmy o:
– zarządzaniu sobą w czasie
– zetknięciu się z nowymi technologiami, narzędziami internetowymi
– złapaniu równowagi między pracą, a życiem osobistym
– lęku o sytuację uczniów
– stresie związanym z kontrolą efektywności procesu uczenia się
– stresie związanym z powrotem do tradycyjnej formy edukacji

O prowadzących
Wioletta Chodkowska – od wielu lat pracuje w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 97 w Warszawie, w której jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej. Pełniła także rolę liderki oraz wchodziła w skład zespołu zarządzającego szkołą. Uważa, że podstawą procesu uczenia się są relacje. Z CEO współpracuje od 2014 roku, ponieważ tu spotyka ludzi, którzy ją inspirują. Jest trenerką i mentorką w programie Szkoła Ucząca Się.

Katarzyna Młodożeniec – w szkole przy tablicy pracuje ponad 20 lat. Nauczycielką została z przypadku, ale dzisiaj nie wyobraża sobie siebie w innej roli. Była dyrektorem Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Warszawie, pracowała też jako pedagog, przez 9 lat uczyła historii i rosyjskiego. Obecnie pracuje jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.

Bożena Rakowska – nauczycielka dyplomowana edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 3 w Sulechowie. Mentorka i Okejka kursów internetowych w Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie. W pracy z uczniami stosuje ocenianie kształtujące. Kompetencje swoich uczniów rozwija, wykorzystując metodę projektu. Uczy bez ocen sumujących. W swojej pracy ceni etap planowania i przygotowania zajęć. W procesie uczenia się uczniów stawia na umiejętności. W szkole, w której uczy pełni rolę lidera oceniania kształtującego.

Tomasz Kołodziejczyk – socjolog, wychowawca, współautor programów „Spójrz Inaczej” i „Spójrz inaczej na agresję”, certyfikowany specjalista terapii uzależnień, od wielu lat wspiera, szkoli i superwizuje wychowawców i nauczycieli, zwłaszcza w obszarach uczenia umiejętności psychospołecznych, rozwiązywania problemów wychowawczych, prowadzenia klasy, pracy wokół agresji i przemocy, uzależnień behawioralnych oraz coachingu nauczycielskiego.

Dodaj komentarz

avatar


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close