Jak rozpoznawać depresję u młodych ludzi?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 22.02.2020

Grupa docelowa: Bibliotekarze, Dyrektorzy, Nauczyciele przedmiotowi, Nauczyciele świetlicy, Rodzice, Specjaliści w szkole, Wychowawcy

Opis materiału

Drodzy i Drogie, kolejne nasze webinarium kierujemy do wszystkich z Was, którzy mają pod swoją opieką młodych ludzi. Dzieci i młodzież doświadczają teraz wyjątkowej izolacji. To trudny czas pełen niespodziewanych zmian, niepewności oraz ograniczenia tak ważnych kontaktów społecznych. U wielu młodych osób może on doprowadzić do obniżenia nastroju lub nawet depresji.

Dlatego naprawdę bądźmy uważni na sygnały, które od nich dostajemy.

Podczas tego spotkania online szukaliśmy odpowiedzi na pytania takie jak:
– Jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że dziecko doświadcza stanu depresyjnego?
– Jak rozpoznawać młodych z problemami podczas zajęć (na przykładzie działań społecznych w Młodych w Akcji)?
– Jak wspierać i pomagać oraz jak nie szkodzić?
– Jak samemu radzić sobie emocjonalnie w czasie epidemii koronawirusa?

DLA KOGO?
Webinarium skierowane jest do nauczycieli i nauczycielek, wychowawców i wychowawczyń klas, opiekunów i opiekunek grup młodzieżowych oraz do rodziców.

Podczas webinarium położyliśmy nacisk na:
– rozpoznawanie objawów depresji wśród dzieci i młodzieży,
– skuteczną pomoc w leczeniu,
– pracę z całą grupą projektową, tak, by nie szkodzić osobie chorej na depresję,
– profilaktykę.

Po wysłuchaniu webinarium będziecie:
– znali niepokojące sygnały,
– wiedzieli jak wspierająco reagować i nie szkodzić,
– mogli dzielić się własnymi przykładami / refleksjami / zasobami.

O PROWADZĄCEJ

Lucyna Kicińska – pedagożka, trenerka, terapeutka narracyjna. Od 15 lat związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych. Członkini Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego oraz Zespołu Roboczego ds. Prewencji Samobójstw i Depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia. Współpracuje z uczelniami wyższymi, szkołami, ośrodkami badawczymi oraz wydawnictwami.

Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji, wzmacniania potencjału dzieci i nastolatków, przeciwdziałania przemocy, profilaktyki ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży, zapobiegania autoagresji i samobójstwom. Jest autorką narzędzi edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, a także kursów e-learning adresowanych do rodziców i profesjonalistów dotyczących problemu wykorzystywania seksualnego dzieci.

Zapraszamy do oglądania!

Materiały dodatkowe

Prezentacja

Jak rozpoznawać depresję u młodych ludzi

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

Konflikty to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian.
Zobacz
Artykuł

Moja droga do uczenia bez ocen cyfrowych

Dobra praktyka nauczycielska do pracy bez ocen cyfrowych. Zawiera ankietę samooceny dla uczniów do pobrania.
Zobacz
Publikacja

Słowniczek oceniania kształtującego

Poznaj Słowniczek oceniania kształtującego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podsumowanie, ewaluacja, refleksja w grupie projektowej

Jak podsumować projekt młodzieżowy?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wzmocnienie grupy projektowej

Zestaw ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach mających na celu podsumowanie działań młodzieży w projekcie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ja w grupie – gdzie zmierzać po zakończonym...

Poznaj kilka ćwiczeń, które mogą być pomocne w analizie swojej roli w życiu grupy realizującej projekt młodzieżowy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Projekt z lotu ptaka

Dwa ćwiczenia na podsumowanie szkolnego projektu młodzieżowego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielone ławki

Czy wasza szkoła funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Sprawdźcie to!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielona inwentaryzacja

Gra terenowa jest formą zabawy, w której można potraktować region jako planszę do gry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zaprzyjaźnij się z naturą

Wspólnie znajdźcie i przeanalizujecie inwestycje oraz aktywności gospodarcze, podjęte na terenie znajdującym się na obszarze chronionym.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY