Relacje to podstawa. Webinarium

W okresie zdalnego nauczania jak refren powracał wątek relacji z uczniami, rodzicami i innymi nauczycielami. Pojawiał się on w Waszych komentarzach podczas webinariów, a także w wypowiedziach uczestniczek i uczestników kręgu wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli, organizowanego przez CEO. Postanowiliśmy zatem podjąć ten temat raz jeszcze u schyłku roku szkolnego i zaprosić Was do wspólnej refleksji, co dla każdej i każdego z nas oznaczają właściwie „dobre relacje” i w jaki sposób nasze relacje z samym/samą sobą wpływają na relacje z innymi, zwłaszcza z uczniami i uczennicami.  Tę refleksję podjeśliśmy w ramach webinarium „Relacje to podstawa, czyli po co komu wychowawca?”.

 

Do kogo kierujemy webinarium

Webinarium skierowane jest szczególnie do wychowawców i wychowawczyń klas IV-VIII – jednak z pewnością także inni nauczyciele będą mogli znaleźć na nim inspirację zarówno do podsumowania mijającego roku szkolnego, jak i do zaplanowania nowego.

Czego możecie się dowiedzieć

W gronie ekspertów zaangażowanych w sprawy szkolne będziemy się zastanawiać m.in. nad tym:
– co to znaczy dla mnie dobra relacja z uczniami i uczennicami?
– jaki jest mój sposób budowania dobrej relacji z uczniami i uczennicami?
– co to znaczy dobra relacja z samym/samą sobą?
– w jaki sposób dbanie o siebie (relacja z samym/samą sobą) ma wpływ na moją relację z uczniami i uczennicami?
– jakie są moje wyzwania w sprawie budowania relacji z uczniami, uczennicami i samym/samą sobą?

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania

Materiały dodatkowe po webinarium „Relacje to podstawa, czyli po co komu wychowawca?”

 

O prowadzących

Natalia Boszczyk – dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 13 i w Niepublicznym Liceum nr 43 w Warszawie, certyfikowana tutorka, trenerka, mentorka w kursach dla nauczycieli, psychoedukatorka, twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji – https://szkoladobrejrelacji.pl/, na którym pomaga nauczycielom oraz rodzicom budować dobre relacje w szkole i w domu.

Tomasz Kołodziejczyk – socjolog, wychowawca, współautor programów „Spójrz Inaczej” i „Spójrz inaczej na agresję”, od wielu lat wspiera, szkoli i superwizuje wychowawców i nauczycieli, zwłaszcza w obszarach uczenia umiejętności psychospołecznych, rozwiązywania problemów wychowawczych, prowadzenia klasy, pracy wokół agresji i przemocy, uzależnień behawioralnych oraz coachingu nauczycielskiego; w Centrum Edukacji Obywatelskiej zajmuje się wspieraniem umiejętności trenerskich w ramach programu Szkoła Ucząca Się.

Emilia Kędziorek – koordynatorka programu wsparcia „Wychowanie to podstawa” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, nauczycielka licealna z 25-letnim stażem (język łaciński, język polski, wiedza o kulturze), certyfikowana trenerka mindfulness, zainteresowana zastosowaniem metod uważności w pracy z uczniami i nauczycielami.


Celem programu  “Wychowanie to podstawa” jest przygotowanie i upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzyjności działań edukacyjnych.

Program jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach obszaru programowego Ucz otwartości, który wspiera budowanie w klasie dobrych relacji oraz pomaga nauczycielom i nauczycielkom podejmować z uczniami i uczennicami trudne tematy.

Program “Wychowanie to podstawa” korzysta z dofinansowania o wartości 109 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii z funduszy EOG w ramach Programu Edukacja. Jego partnerem jest Menneskerettighetsakademiet (Humans Rights Academy) z siedzibą w Oslo.



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close