„Nie liczy się ile technologii, ale to, jak je wykorzystamy” – prof. J. Pyżalski o nauce przez internet

Wokół nauki przez internet narosło już całkiem sporo mitów. W codziennej pracy nauczyciele i nauczycielki nie zawsze mają przestrzeń, by je weryfikować i „rozbrajać”. Tymczasem głębsze spojrzenie na zachowania uczniów i uczennic w internecie może dać zupełnie nowe odpowiedzi na pytania takie jak: Czy młodzi ludzie mają tak wysokie kompetencje cyfrowe, jak sobie wyobrażamy? Czy jako nauczyciele możemy być im pomocni w korzystaniu z internetu? Zachęcamy do wysłuchania wykładu prof. Jacka Pyżalskiego, który odbył się w ramach webinarium otwierającego Szkołę Zimową w projekcie „Szkoła dla innowatora”.

prof. Jacek Pyżalski

„Im bardziej upraszczamy pewne rzeczy w edukacji, tym bardziej nie mamy prawdziwej wiedzy (…) Tymczasem dobre i umiejętnie wykorzystane badania mogą wpłynąć na praktykę, bo na przykład dzięki nim przekonamy się, że młodzież jest inna niż się nam wydaje” – mówi podczas swojego wykładu Jacek Pyżalski, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, ekspert edukacyjny. 

Dzięki wysłuchaniu tego wykładu dowiesz się:

  • co Twoi uczniowie i uczennice naprawdę robią w internecie, co potrafią, co lubią?
  • czy wykorzystanie nowych technologii gwarantuje skuteczne nauczanie zdalne?
  • czy faktycznie wszyscy uczniowie i uczennice mają tak wysokie kompetencje cyfrowe?
  • jak skutecznie wspierać młodych ludzi w ich samodzielnej nauce przez internet?

Zapraszamy do słuchania

Pobierz nagranie

Raporty dot. badań, które w ramach wykładu omawia prof. Jacek Pyżalski:
EU Kids Online 2020
Youth Skills: Home-school communication on children’s digital skills development

Jacek Pyżalski –  jest pedagogiem specjalnym, profesorem na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, uczestnikiem i koordynatorem około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy), zaangażowania online młodych ludzi oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Jest autorem pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej, a także pomysłodawcą redaktorem podręcznika „Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”. Jest także członkiem rady fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej.

*wykład został wygłoszony podczas webinarium otwierającego Szkołę Zimową w projekcie „Szkoła dla innowatora”

Więcej o cyklu „Odporna szkoła” 



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close