Poszukujesz sprawdzonych rozwiązań, które ułatwią Ci prowadzenie lekcji online? Zastanawiasz się, w jaki sposób zadawać i oceniać zadania wykonywane przez uczniów i uczennice w domu? Chciałbyś lub chciałabyś dowiedzieć się, jak z wyzwaniami związanymi z edukacją zdalną radzą sobie inni nauczyciele i nauczycielki? A może jesteś dyrektorem lub dyrektorką i poszukujesz informacji o tym, jak zarządzać szkołą w czasie epidemii koronawirusa? W cyklu webinariów i materiałów „Odporna szkoła” wspieramy szkoły w pracy w bieżącym kontekście. Wspólnie z Wami podążamy również za tym, co zmienia się w edukacji pod jego wpływem.
W Centrum Edukacji Obywatelskiej od 27 lat współpracujemy z nauczycielami i nauczycielkami, a także dyrektorami i dyrektorkami. Wspieramy ich w tym, by uczniowie i uczennice – bez względu miejsce zamieszkania, pochodzenie czy po prostu okoliczności – mogli skutecznie się uczyć i otrzymywać wartościowe doświadczenie szkolne.
W roku 2020 niezbędne do tego stało się elastyczne podejście do edukacji i wykorzystywanie metod, które sprawdzają się w różnych warunkach pracy szkoły. Właśnie dlatego stworzyliśmy specjalny cykl pod nazwą „Odporna szkoła”, w którym prezentujemy takie rozwiązania i metody.
Do rozmowy zapraszamy nauczycieli i nauczycielki, a także dyrektorów i dyrektorki. Umożliwiamy Wam wymianę doświadczeń i wiedzy. Rozmawiamy o sprawach codziennych i zmianach długoterminowych. Poza dbaniem o jakość nauczania oraz kondycje uczniów i uczennic, uwagę poświęcamy również dobrostanowi osób pracujących w szkołach.
Wymiana doświadczeń po webinarium „Jak pracować z błędem w czasie edukacji zdalnej?” – 10 marca o 19:00
Materiały i nagrania z dotychczas zorganizowanych spotkań
Ciekawe teksty i wywiady o edukacji zdalnej
Zmiany w polskiej szkole – nowa perspektywa?
Rok 2020 był dla nas wszystkich – osób pracujących w szkołach, osób zaangażowanych w rozwój edukacji, a także uczniów, uczennic i rodziców – trudnym sprawdzianem. Warto przyjrzeć się temu, jak sobie z nim poradziliśmy. Czy edukacja zdalna zmienia polską szkołę na naszych oczach?
- Zmiany w polskiej szkole – nowa perspektywa?
- „Papiery zawsze można poprawić, a relacje trudno” – dyrektorka szkoły opowiada o pracy w 2020 roku
- „Uczłowieczyć nauczyciela i uczłowieczyć rodzica” – o relacjach szkoły z rodzicami w roku 2020
- „Podstawa programowa nie będzie już straszakiem” – o zmianach po edukacji zdalnej opowiada dyrektor szkoły
- „To będą już inne dzieci” – rozmowa o emocjach uczniów i uczennic w trakcie i po edukacji zdalnej
Wskazówki i porady do codziennej pracy
Swoimi pomysłami i sposobami na skuteczne nauczanie w czasie edukacji zdalnej dzielą się na naszym blogu doświadczenia nauczyciele i nauczycielki, a także eksperci i ekspertki.
- Jak podtrzymać relacje i kontakty pomiędzy uczniami i uczennicami w czasie edukacji zdalnej
- Zadania w czasie nauczania zdalnego
- Jak pomóc uczniom uczyć się w domu
- Czy uczeń powinien mieć włączoną kamerkę w czasie lekcji zdalnej
- Dzieci nadpobudliwe w nauczaniu zdalnym
- Jak złapać równowagę psychiczną w dobie pandemii
- Nie liczy się ile technologii, ale to, jak je wykorzystamy – prof. J. Pyżalski o nauce przez internet
- Nauczanie zdalne z uczniem i uczennicą o specjalnych potrzebach. Dobre praktyki.
Zachęcamy Was do śledzenia informacji o „Odpornej szkole” na: www.blog.ceo.org.pl/edukacja-zdalna oraz na profilu Centrum Edukacji Obywatelskiej na Facebooku.
Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.