„Podstawa programowa nie będzie już straszakiem” – o zmianach po edukacji zdalnej opowiada dyrektor szkoły

Wraz z rozpoczęciem zdalnego nauczania w wielu szkołach zmieniły się priorytety dotyczące tego, na czym skupić się w pracy z uczniami i uczennicami. W sytuacji, gdy nie było pewności, że uda się w ogóle nawiązać kontakt z wszystkimi podopiecznymi, na znaczeniu straciła między innymi podstawa programowa. W formie online jej realizacja stała się nie tylko mniej ważna, ale też przebiega też znacznie wolniej. O to, czy to wielomiesięczne doświadczenie na trwałe zmieni nasze podejście do tego dokumentu, zapytaliśmy w cyklu „Odporna szkoła” Dariusza Zelewskiego, dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 w Kartuzach. 

Dariusz Zelewski

Ostatnio rozmawiałem z nauczycielem informatyki, który tłumaczył mi, że musi używać określonego programu, bo tak mu każe podstawa programowa.  Kiedy zajrzeliśmy do niej wspólnie, to się okazało, że nie. Były tam tylko informacje o kompetencjach, ale nie o konkretnym programie. Program, z którego korzystał, był dobry podczas lekcji stacjonarnych, ale w nauczaniu zdalnym należało go zmienić. Było to dla nauczyciela trudne, ponieważ przyzwyczaił się do niego. Wykorzystując jednak inny program, też realizował podstawę programową” – mówi Dariusz Zelewski

Dzięki tej rozmowie:
– dowiesz się, jak myśleć i korzystać z podstawy programowej, by nie usztywniała sposobu prowadzenia lekcji,
– jak w edukacji zdalnej podchodzić do podstawy programowej oraz oceniania,
– czy i jak pod wpływem trwającej wiele miesięcy nauki online może zmienić się myślenie o podstawie programowej.

Zachęcamy do wysłuchania

 
Dariusz Zelewski – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. św. Kazimierza w Kartuzach. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej jako asystent Szkół Uczących Się. Od ponad 20 lat wspiera organizacje pozarządowe w zakresie doradztwa oraz współpracy z administracją samorządową. Jest ekspertem ds. awansu zawodowego z listy Ministerstwa Edukacji Narodowej.
 
***
Polecamy także inne wywiady z praktykami i praktyczkami, którzy dzielą się swoim doświadczeniem pracy w edukacji w 2020 roku, w ramach cyklu  „Odporna szkoła”.:
 


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close