Praca w parach i w grupach podczas lekcji online. Webinarium

Ekspertki zaproszone na kolejne spotkanie z cyklu „Odporna szkoła” dyskutowały nad zagadnieniem pracy w parach i grupach podczas edukacji zdalnej. Wiemy, że uczniowie i uczennice z klas IV-VIII SP oraz szkół średnich w najbliższym czasie nie wrócą do edukacji stacjonarnej. Warto więc rozwijać temat współpracy, a także zadbać, by w czasie nauki online młodzież utrzymywała ze sobą relacje. W ten sposób nie tylko zwiększymy skuteczność procesu dydaktycznego, lecz także pozytywnie wpłyniemy na kondycję psychiczną naszych uczniów i uczennic.

Kto skorzysta z treści przekazanych podczas webinarium?

Webinarium skierowane jest do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, którzy już pracują w parach i grupach podczas lekcji zdalnych. Przydatne będzie również tym, którzy szukają pomysłów na to, jak przenieść pracę w grupach z zajęć stacjonarnych do zajęć online.

O czym rozmawialiśmy?

Podczas spotkania poruszyliśmy, między innymi, następujące tematy:

  • dlaczego warto pracować w parach i grupach również online,
  • jak wykorzystać do tego metody, które znamy z edukacji stacjonarnej,
  • jak wyzwolić pracę w grupach na lekcjach online,
  • jak i czy oceniać pracę w grupach.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania

Materiały edukacyjne do pobrania

Prezentacja „Jak pracować w parach i grupach na lekcjach online”

 

 

 

Prelegentki

Swoimi doświadczeniami oraz wskazówkami dotyczącymi prowadzenia angażujących lekcji zdalnych podzieliły się praktyczki pracujące w szkołach:

Bernadetta Czerkawska – nauczycielka i trenerka. Od wielu lat współpracuje z radami pedagogicznymi, kadrą kierowniczą w oświacie i dzieli się doświadczeniem, jak prowadzić lekcje, na których młodzież uczy się, nabywa kompetencje, buduje więzi i relacje. Szczególną uwagę przywiązuje do planowania współpracy uczniów i uczennic, wzajemnego uczenia się.

Edyta Wąsik – nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie. Obecnie uczy historii w Międzynarodowej Szkole Podstawowej w Lublinie. Trenerka, asystentka szkół oraz mentorka kursu internetowego w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Ekspertka zadań edukacyjnych w zakresie planowania zadań uruchamiających głębokie uczenie się i monitorowanie tego procesu.

Joanna Sułek – nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej w Mińsku Mazowieckim. Zwolenniczka oceniania kształtującego i OK zeszytu.


Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close