Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Dla nauczyciela
Audio

„To będą już inne dzieci”

Rozmowa o emocjach uczniów i uczennic w trakcie i po edukacji zdalnej
Zespół CEO

Jak młodzi ludzie czują się po niemal roku od wybuchu pandemii? Jak doświadczane emocje mogą wpłynąć na ich postawy w dłuższej perspektywie? Posłuchaj naszej rozmowy z Natalią Boszczyk.

Frustracja, niepokój, lęk, rozdrażnienie, nuda, ale też ekscytacja, a momentami nawet zadowolenie – wszystkie te emocje towarzyszyły i towarzyszą uczniom i uczennicom w czasie edukacji zdalnej. Kolejną rozmowę w cyklu „Odporna szkoła” poświęciliśmy temu, jak młodzi ludzie czują się po niemal roku od wybuchu pandemii oraz jak doświadczane emocje mogą wpłynąć na ich postawy w dłuższej perspektywie. Ekspertka Natalia Boszczyk, nauczycielka i psycholożka opowiada także o tym, jak radzi sobie z trudnymi emocjami uczniów i uczennic na co dzień. Zachęcamy do wysłuchania tej inspirującej rozmowy.

„Mam nadzieję, że po edukacji zdalnej zmienimy spojrzenie na wiele wartości, jakie niesie szkoła i, że spojrzymy na nią jak na miejsce spotkań ludzi i budowania relacji. W ostatnim czasie odkryliśmy, jak trudno jest budować relacje w przestrzeni wirtualnej i mam nadzieję, że po powrocie do tradycyjnego nauczania odkryjemy na nowo i rozsmakujemy się w takich walorach szkoły. (…) Mamy teraz szansę, by sobie uświadomić, że coś co było dotychczas dodatkiem, jest istotą szkoły. Uczyć możemy się bez wzajemnych kontaktów, bez budowania wspólnoty, bo wiedzę można przekazać przez różnego rodzaju platformy. (…) Myślę, że dzieci wrócą do szkoły także trochę bardziej zorientowane w tym, co może im pomagać w uczeniu się, co można robić łatwiej i szybciej.”  – mówi Natalia Boszczyk

Dzięki tej rozmowie:
– spojrzysz na sytuację związaną z edukacją zdalną z perspektywy uczniów i uczennic, głębiej zrozumiesz, jakie emocje im towarzyszą,
– dowiesz się, jak można pomagać młodym ludziom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, a także jak o tym z nimi rozmawiać,
– zwrócisz uwagę na „życiowe” umiejętności, które są potrzebne uczniom i uczennicom w czasie lockdownu oraz dowiesz się, jak szkoła może je rozwijać
– lepiej przygotujesz się do powrotu do szkoły po zakończeniu edukacji zdalnej. 

Zachęcamy do wysłuchania

Natalia Boszczyk – dyplomowana nauczycielka języka polskiego, certyfikowana tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli; twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji, na którym pomaga nauczycielom oraz rodzicom budować dobre relacje w szkole i w domu. Za nią: 15 lat pracy z młodzieżą i dziećmi, 7 lat pracy mentorskiej z nauczycielami, ponad 100 godzin tutoringu z młodzieżą, ponad 300 godzin warsztatów psychoedukacyjnych, ponad 200 godzin indywidualnych konsultacji z nauczycielami i rodzicami.

***
Polecamy także inne wywiady z praktykami i praktyczkami, którzy dzielą się swoim doświadczeniem pracy w edukacji w 2020 roku, w ramach cyklu „Odporna szkoła”:
– „Papiery zawsze można poprawić, a relacje trudno” – dyrektorka szkoły opowiada o pracy w 2020 roku 
– „Uczłowieczyć nauczyciela i uczłowieczyć rodzica” – o relacjach szkoły z rodzicami w roku 2020
„Podstawa programowa nie będzie już straszakiem” – o zmianach po edukacji zdalnej opowiada dyrektor szkoły
Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Czynne prawo wyborcze od 16. roku życia. Za i przeciw

Czytaj więcej

Jakiej podstawy programowej dziś potrzebujemy?

Alicja Pacewicz
Czytaj więcej
Sala szkolna. Nauczycielka pokazuje uczennicom, jak rozwiązać zadanie.

Jak mądrze współpracować z organizacją społeczną?

Sylwia Żmijewska-Kwiręg
Czytaj więcej

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych rozumianych jako otrzymywanie newslettera oraz informacji o produktach i usługach edukacyjnych oferowanych przez CEO, poprzez przesyłanie informacji za pomocą poczty elektronicznej, na podany adres e-mail [zg. z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz. 1422 ze zm.)]. Nasza polityka prywatności