Wychowawca lub wychowawczyni klasy, czyli kto? Webinarium.

W najbliższych dniach światło dzienne ujrzy pierwsza część publikacji przygotowywanej w programie Wychowanie to podstawa. Zapraszamy w niej do pogłębionej autorefeksji. Jej celem jest m.in. próba zrozumienia swojego wychowawczego doświadczenia, ustalenie źródeł swojej siły i zasobów, odkrycie sfer, które są dla nas samych trudnością oraz wytyczenie sobie samemu kierunków do rozwoju. Już dziś zapraszamy Was do wysłuchania nagrania z webinarium inspirowanego tą publikacją. Wspólnie z Wami zastanawialiśmy się, co to znaczy „być wychowawcą/wychowawczynią”. Powiedzmy szczerze, że nikt nie przygotowuje nauczycielek i nauczycieli do tej arcytrudnej roli. Jak więc sobie z nią radzić?
 
Webinarium skierowane jest szczególnie do wychowawców i wychowawczyń klas IV-VIII, ale też do wszystkich innych osób zainteresowanych wychowawczą funkcją szkoły. 
 
W gronie ekspertek i ekspertów zaangażowanych w sprawy szkolne zastanawialiśmy się zastanawiać m. in.:
– co właściwie oznacza słowo „wychowanie” w kontekście szkolnym?
– czym jest autorytet nauczyciela-wychowawcy?
jak rozmawiać z rodzicami i nie mylić zakresu kompetencji?
czy godziny wychowawcze są w ogóle potrzebne?
czy wychowanie w szkole to tylko godziny wychowawcze?

Zapraszamy do oglądania

 

O prowadzących webinarium

Anna Konarzewska – edukatorka, tutorka i polonistka; dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni. Należy do społeczności Superbelfrów RP oraz jest Ambasadorką Wiosny Edukacji. Autorka książki „Być (nie)zwykłym wychowawcą” oraz bloga „Być nauczycielem”. Liderka Gdańskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Pedagogika”. Wykładowca w Szkole Wyższej „Ateneum” w Gdańsku na kierunku Innowacyjne i kreatywne metody pracy z uczniem. Należy do społeczności MIE Expert (Microsoft Innovative Educator Expert), która zrzesza najbardziej innowacyjnych nauczycieli z całego świata.
 
Jarosław Kordziński – trener, mediator i coach, praktyk edukacyjny, od wielu lat uczestnik kluczowych projektów realizowanych przez instytucje centralne (MEN, CODN, ORE, CEO), regionalne bądź lokalne organizacje samorządowe (wojewódzkie placówki doskonalenia, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, powiatowe centra pomocy rodzinie, urzędy miast i gmin). Autor ponad 20 książek z zakresu edukacji oraz psychologii pozytywnej w tym pozycji, których tytuły określają moje główne zainteresowania: „Szkoła dialogu”, „Szkoła współpracy” i „Szkoła uczenia się” oraz „Autorytet nauczyciela”.
 
Emilia Kędziorek – koordynatorka programu wsparcia „Wychowanie to podstawa” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, nauczycielka licealna z 26-letnim stażem (język łaciński, język polski, wiedza o kulturze), certyfikowana trenerka mindfulness, zainteresowana zastosowaniem metod uważności w pracy z uczniami i nauczycielami.

 

Dodaj komentarz

avatar


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close